L’AJUNTAMENT DE CASTELLNOU DE SEANA REP UN FONS FEDER PER LA RENOVACIÓ COMPLETA DE L’ENLLUMENAT

FONDO EUROPEO DE DESARROLLO REGIONAL (FEDER) Economía Baja en Carbono. Entidades Locales GOBIERNO DE ESPAÑA. MINISTERIO PARA LA TRANSMISIÓN ECOLÓGICA Y EL RETO DEMOGRÁFICO. IDAE . INSTITUTO PARA LA DIVERSIFICACIÓN Y AHORRO DE LA ENERGIA.

El Ministeri de Transició Ecològica i Institut per a la Diversificació i Estalvi de l’Energia (IDAE) han aprovat la sol·licitud' ajut de ajuntament de Castellnou de Seana per renovar l'enllumenat públic exterior del municipi (Resolució de concessió de 16 de juny de 2019). Així doncs, al consistori se li assigna una subvenció de 91.121,45 euros per al cofinançament del projecte d'acord amb el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), del Programa d'una Economia Baixa en Carboni per Entitats Locals, per  renovar tots els punts de llum actuals, de diferent tecnologia, i així poder-los substituir per tecnologia LED, molt més eficient.

Gràcies al cofinaçament  de la Unió Europea sota l'emblema Una Manera de Fer Europa es finançarà el 50% de l'actuació que té un cost total de 134.202,91 euros, ajustat pel reajustament a la baixa durant el procés de contractació. Està previst que amb el canvi d’enllumenat es redueixi el consum energètic passant dels de 117.939,40 kWh /’any actuals a 23.451,33 KWh any  el que equival a una reducció  del 80 %. del consum energètic.

La subvenció per tal de renovar les instal·lacions enllumenat exterior s’inclou dins del Programa operatiu FEDER de creixement sostenible per una economia baixa en carboni 2014-2020 aprovat mitjançant el Reial Decret 616/2017.

De la mateixa manera, l'ajuntament es troba actualment pendent de rebre un altra subvenció de la Diputació de Lleida del 25% de l'operació.

Galeria d'imatges